WARSZTATY – RUSZYŁY ZAPISY / WORKSHOPS – REGISTRATION IS OPEN

Gaga  18 listopada 2017, Sala baletowa, Centrum Spotkania Kultur

11.00 – 13.15 Gaga/dancers + repertuar   – Nitzan Ressler
14.00 – 15.00 Gaga/people – Erez Zohar

GaGa/People to zajęcia otwarte dla każdego, w każdym wieku, bez konieczności posiadania jakiegokolwiek wcześniejszego doświadczenia.

Gaga/dancers to zajęcia otwarte dla profesjonalnych tancerzy oraz studentów szkół tanecznych.


Warsztaty tańca współczesnego 18 – 19 listopada 2017, Sale prób Centrum Kultury

Warsztaty poprowadzą: Colleen Thomas-Young /USA/, Emese Cuhorka /Węgry/, Inna Aslamova /Białoruś/, László Fülöp /Węgry/, Oona Doherty /Irlandia/, Palle Granhøj /Dania/, Daniil Belkin /Ukraina/, Clara Giambino / Francja/, Ema Senkuvienė /Litwa/

Zajęcia będą odbywać się w trzech grupach na różnych poziomach zaawansowania.
Podział zajęć poszczególnych grup:


Grupa Zawansowana  A:
18 listopada / sobota
13.45 – 15.45 Colleen Thomas-Young /USA/
19 listopada / niedziela
10.00 -11.30 László Fülöp /Węgry/
11.40 – 13.10 Palle Granhøj /Dania/
13.20 – 14.50 Ema Senkuvienė /Litwa/
15.00 – 16.30  Oona Doherty /Irlandia/

Do grupy zaawansowanej A  – zapraszamy osoby spełniające każdy z następujących warunków:
–  systematyczny, aktywny udział w spektaklach teatrów tańca / projektach o zasięgu krajowym jak i międzynarodowym,
–  bardzo dobra znajomość nomenklatury tańca współczesnego,
–  wysoka świadomość własnego ciała,
– stały udział w zajęciach z techniki tańca współczesnego w macierzystych zespołach od minimum 5 lat,
–  regularne uczestnictwo w warsztatach technik tańca współczesnego w kraju i zagranicą od minimum 5 lat


Średnio zaawansowana B:
18 listopada / sobota
13.45 – 15.45 Emese Cuhorka /Węgry/
19 listopada / niedziela
10.00 – 11.30 Palle Granhøj /Dania/
11.40 – 13.10 László Fülöp /Węgry/
13.20 – 14.50 Oona Doherty /Irlandia/
15.00 – 16.30 Clara Giambino / Francja/

Do grupy średnio zaawansowanej B zapraszamy osoby odznaczające się:
– podstawową świadomością własnego ciała,
– podstawową znajomością nomenklatury tańca współczesnego,
– udziałem w zajęciach z techniki tańca współczesnego,
– wcześniejszym uczestnictwem w warsztatach z tańca współczesnego,
– udziałem w miniaturach i etiudach z wykorzystaniem technik tańca współczesnego o zasięgu regionalnym


Grupa Początkująca C:
18  listopada /sobota
10.00 -11.30 Inna Aslamova /Białoruś/
11.40 – 13.10 László Fülöp /Węgry/
19 listopada / niedziela
10.00 – 11.30 Daniil Belkin /Ukraina/
11.40 – 13.10 Inna Aslamova /Białoruś/

Do grupy  C – początkującej: zapraszamy wszystkie osoby zainteresowane poznaniem tańca współczesnego, chcące poznać możliwości własnego ciała oraz rozwinąć swój potencjał twórczy i zajrzeć do świata teatru tańca.
Uwaga! Organizatorzy zastrzegają sobie prawo przekierowania Uczestnika do innej grupy.


 

Koszty udziału w Warsztatach:
1.GAGA
– Gaga/dancers + repertuar 120 zł  – dla uczestników warsztatów MSTT 100 zł
– Gaga/people – 50 zł – dla uczestników warsztatów MSTT 40 zł

2. XXI Międzynarodowych Spotkań Teatrów Tańca:
– dla grupy  ZAAWANSOWANEJ 150 zł /130 zł dla uczestników Centrum Ruchu
– dla grupY ŚREDNIO ZAAWANSOWANEJ 150 zł /130 zł dla uczestników Centrum Ruchu
– dla grupy POCZĄTKUJĄCEJ 100 zł / 85 zł dla uczestników Centrum Ruchu

UWAGI
1. Liczba miejsc w grupach warsztatowych jest ograniczona.
2. Decyduje kolejność zgłoszeń.
3. Wypełnioną kartę zgłoszenia (DO POBRANIA 21 MSTT_karta zgłoszeń) należy przesłać na adres: warsztaty.taniec@ck.lublin.pl
4. Potwierdzeniem rezerwacji w grupie warsztatowej  będzie dokonanie opłaty w ciągu 48 godzin od otrzymania maila od organizatora z informacją o wolnym miejscu w grupie oraz przesłanie potwierdzenia przelewu na adres warsztaty.taniec@ck.lublin.pl. W przypadku braku wpłaty rezerwacja miejsca zostanie anulowana.
5. Wpłat prosimy dokonywać dopiero po potwierdzeniu informacji od organizatorów o wolnych miejscach w grupie na numer konta
Bank PKO S.A. 61 1240 1503 1111 0010 0136 6780
z dopiskiem „Warsztaty – XXI MSTT” lub „Gaga”
Adres odbiorcy: Centrum Kultury w Lublinie, ul. Peowiaków 12, 20-007 Lublin
6. Zajęcia prowadzone są w języku angielskim.


 

GaGa jest językiem ruchowym opracowanym przez wiele lat przez Ohada Naharina i stosowanym w codziennym treningu i praktyce tanecznej Batsheva Dance Company. Język GaGa opiera się na przekonaniu, że ruch ma leczącą, dynamiczną, nieustannie zmieniającą się moc.
GaGa jest nowym sposobem zdobywania wiedzy i samoświadomości przez ciało. GaGa oferuje sposób odkrywania i wzmacniania ciała oraz zwiększania elastyczności, pewności siebie i zakresów ruchu, jednocześnie uwalniając zmysły i wyobraźnię. GaGa podnosi świadomość własnych fizycznych słabości, pobudza uśpione obszary ciała, obnaża fizyczne zafiksowania i oferuje sposoby ich eliminacji. Praca ta wzmacnia instynktowny ruch i łączy ruch świadomy z nieświadomym.
GaGa wyodrębnia dwie ścieżki: GaGa/people to zajęcia otwarte dla każdego, w każdym wieku, bez konieczności posiadania jakiegokolwiek wcześniejszego doświadczenia i GaGa/dancers dla profesjonalnych tancerzy.

„Stajemy się bardziej świadomi naszej formy. Podłączamy się do nieskończonych możliwości. Eksplorujemy wielowymiarowy ruch; cieszymy się palącym uczuciem w mięśniach, jesteśmy gotowi eksplodować, jesteśmy świadomi swej wybuchowej mocy i czasami z niej korzystamy. Zmieniamy nasze nawyki ruchowe przez znajdowanie nowych. Sięgamy poza znane nam granice. Możemy być jednocześnie spokojni i czujni.” – Ohad Naharin

Nitzan Resler, photo by Poeee Dori_mmNitzan Ressler, Batsheva Dance Company / Izrael

Nitzan Ressler pochodzi z Jerozolimy,gdzie ukończyła the Jerusalem Academy for Music and Dance High School. W 2008 roku Nitzan otrzymała stypendium edukacyjne od Izraelsko-Amerykańskiej Fundacji Kultury. W 2010 roku dołączyła do Batsheva Ensemble, natomiast w 2012 roku dołączyła do składu Batsheva Dance Company.

 



Erez Zohar, photo by Roee Dori_mErez Zohar,
Batsheva Dance Company / Izrael

W 2002 roku ukończył the Jerusalem Academy of Music and Dance High School i dołączył do młodszego składu Batsheva, a w 2005 roku do głównego składu Batsheva Dance Company, gdzie tańczył do 2012 roku. Zdobył stypendium od Amerykańsko-Izraelskiej Fundacji Kultury oraz grant dla „Wybitnego Tancerza” od Ministerstwa Kultury i Edukacji. Od 2012 roku Erez był asystentem Ohada Naharina, przenosząc jego prace na mi.in National Ballet of Portugal, Berlin State Ballet czy English Royal Ballet. Erez zajmuje się nauczaniem Gagi od 2003 roku. W latach 2012-2014 był współdyrektorem the Bye Bye Ballet School of Contemporary Dance w Sankt Petersburgu. Jest także certyfikowanym terapeutą metody Ilana Lev. Zohar powrócił do Batsheva Dance Company w 2017 roku.

 


Ina Aslamowa_mInna Aslamova /Białoruś/

Chciałabym podzielić się z uczestnikami warsztatów niektórymi z moich narzędzi, które pomagają mi nieustannie tańczyć. Im dłużej zajmuję się tańcem, tym bardziej postrzegam moje ciało jako partnera. Moje komunikowanie się z ciałem oraz jego komunikowanie się z przestrzenią mnie otaczającą tworzą jakość ruchu jakiej szukam. Narzędzia, którymi się posługuję odwołują się do anatomii, zabawy pomysłami oraz tworzenia reguł dla ciała. Zajęcia są przeznaczone dla tancerzy, którzy poszukują ruchu pełnego niuansów. Jest to taniec bez walki, ale za to pełen lekkości.

 


 

HVAduyQHprs_mDaniil Belkin /Ukraina/

Warsztaty będą się składać z dwóch elementów – techniki i partnerowania, które będą tworzyły komplementarną całość. Pracując z partnerem nad zaproponowanym zadaniem, istotną rolę będzie odgrywał stan czujności względem zmian zachodzących nie tylko w sytuacji partnerowania, ale także każdego z członków układu. Podstawą tej pracy będzie umiejętność skupienia się na anatomicznych strukturach ciała oraz impulsów pochodzących z jego wnętrza.
Podczas procesu głębokiego słuchania oraz zanurzenia się we własnej jakości ruchu, pozwolimy sobie na przekroczenie wizualnych założeń dotyczących piękna, jak również technicznych aspektów wykonania choreograficznego materiału.


 

emese cuhorka photo_mmEmese Cuhorka /Węgry/Be BAD

Przyjdź i bądź krnąbrny, przeszkadzaj, bądź ślepy, używaj tego co do tej pory niedotknięte, aby odnaleźć coś nowego. Tym nowym niech będzie unikalna siła tańca osiągana poprzez doświadczanie. Warsztaty będą oparte na indywidualnych, jak i grupowych improwizacjach. Przed rozpoczęciem zawodowej kariery, poświęciłam wiele czasu na ćwiczenie improwizacji, pracę z eksperymentalnym pojmowaniem ruchu, prowadzenie grup ruchowych dla amatorów. Jako profesjonalistce udaje mi się wciąż wykorzystywać ten instynkt eksperymentatorki, który przeobraził się w twórczą postawę pozbawioną osądu i formalnych ograniczeń.



Oona 2_mmOona Doherty /Irlandia/
Odblokowując wentyl uczuć – Francis Bacon

Celem warsztatu jest rozwój relacji jaka istnieje pomiędzy ciałem, a ludzką wyobraźnią. Będziemy wykorzystywać techniki aktorskie/kuglarskie do stworzenia szczerego, żywego materiału ucieleśnionej sztuki performansu. Będziemy tworzyć krótkie, pojedyncze frazy pracując z obrazami: betonu, białych pawi, magmy, miodu manuka, narkotyków, jacksona Pollocka, francisa bacona, carravagio, błędów ojców i białej chwały, wniebowstąpienia Łazarza. Popracujemy nad scenariuszem, pracą z głosem i budowaniem postaci. Wypróbujemy technikę “jąkania” uprawianą przez Doherty. Będziemy pracować nad osiągnięciem efektu chóralnego. Warsztaty zostały zainspirowane pracami artystki: “Hope Hunt and the Ascension into Lazarus”, które dotykają tematów związanych ze stereotypami jakie funkcjonoują w Europie i odnoszącymi się do zagadnień: młodzieży, męskości, biedy, eskapizmu, odwagi oraz wrażliwości.


 

laszlo fulop photo_by_Gergo Nagy_mmLászló Fülöp /Węgry/

Zawsze jestem przepełniony mnogością pomysłów, a wtedy my – bo również i ja, jako część grupy – musimy w jakiś sposób zdecydować w czasie rzeczywistym dokąd chcemy razem pójść, jaki jest nasz wspólny mianownik w tym konkretnym momencie. Przy okazji, nie musicie nic mówić w trakcie. Wszystko jest do odczytania w trakcie ludzkich interakcji. To co głównie mnie interesuje to praca w duetach, bądź grupie, ale bez zatracania siebie na rzecz kolektywu, a bardziej współpracując z nim. Także moja praca kładzie mniejszy nacisk na bycie indywiduum w grupie dla samego faktu bycia wyabstrahowaną jednostką, a bardziej na bycia sobą będącym stale pod wpływem innych osób, całego otoczenia, także warsztaty będą zawierać sporą ilość kontaktu, dotyku, wzajemnej pracy.


Clara Giambino 2_m

Clara Giambino /Francja, Litwa/

Uczestnicy warsztatów wezmą udział w serii ćwiczeń o praktycznym zastosowaniu, które zwiększą ich kreatywność oraz pomogą połączyć się z ich wewnętrznym „ja“ poprzez pracę z ciałem. Poprzez głęboką, ustrukturyzowaną eksplorację różnych części ciała, pozbędziemy się napięć ulokowanych w tych konkretnych miejscach. Będziecie mogli spróbować rozwinąć nowe pomysły poprzez współpracę z innymi członkami grupy, wspólne zadania-zabawy, przemieszczanie się w przestrzeni oraz zwiększenie własnych umiejętności twórczych i improwizatorskich.


 

Palle Granhoj_mPalle Granhøj /Dania/

Obstruction technique – technika blokowania
Głównym narzędziem warsztatu jest  tzw. obstruction technique (technika blokowania), na której opiera się proces twórczy. To ona właśnie przyniosła Palle Granhøjowi i jego pracy międzynarodową sławę w świecie tańca. Obstruction technique zmienia działania i ruchy tancerzy poprzez blokowanie, utrudnianie ich, i odkrywa w ten sposób kolejne, coraz głębsze warstwy ich gry i osobowości, czyniąc człowieka centrum zainteresowania.

 


 

Colleen Thomas_mColleen Thomas-Young /USA/
coś z niczego / respektując intuicję
Będą to warsztaty bazujące na poszukiwaniu esencji indywidualności, percepcji i siły. Wykorzystując improwizację, partnerowania oraz elementy kompozycji, sprawdzimy co porusza nasze umysły i ciała w trakcie badania procesów zachodzących w grupie i indywidualnie. Jestem zainteresowana tym co pozostaje w naszych ciałach, w naszym ruchu, w naszym doświadczaniu konkretnej chwili oraz sposobu w jaki przekazujemy te doświadczenia naszej widowni, czy szerzej zewnętrznemu światu. Warsztaty będą wykorzystywać improwizację, partnerowania, aby badać związki, historię, wzory, stany umysłu oraz ścieżki, które są generowane poprzez praktykę.


 

Ema Senkuvienė 3_mmEma Senkuvienė /Litwa/
technika „floorwork“

Praca nad używaniem siły płynącej z działania potrzebnej do przemieszczania się w przestrzeni, następnie wykorzystanie nabytych informacji, do przetworzenia ich na potrzeby własnego sposobu tańczenia oraz improwizowania.
Czasami przemieszczanie się na niższym poziomie może wydawać się zadaniem trudnym, bądź niewygodnym, zwłaszcza jeśli chcemy wykonać ten ruch z odpowiednią szybkością. Postaramy się wykorzystać podstawową wiedzę na temat tego jak nasze ciała mogą się przemieszczać, co pozwoli nam w naturalny sposób przenieść nasz ciężar z pozycji do pozycji, bez większego nakładu pracy. Podczas warsztatów będziemy się skupiać głównie na relacji tancerz-podłoga, bez rozróżnienia czy będzie to w pozycji wertykalnej, czy horyzontalnej.

 


 

HONORING INTUITION – coaching z Colleen Thomas-Young
W dniach 14-16 listopada 2017 Instytut Adama Mickiewicza, East European Performing Arts Platform, Lubelski Teatr Tańca oraz Instytut Muzyki i Tańca organizują coaching dla profesjonalnych tancerzy, który poprowadzi Colleen Thomas-Young.

Warsztaty połączone są z naborem do nowego, polsko-amerykańskiego projektu artystki, którego polska premiera zaplanowana jest na listopad 2018 w ramach 22 Międzynarodowych Spotkań Teatrów Tańca w Lublinie, a premiera światowa – wiosną 2019 w Nowym Jorku.
Do udziału coachingu wybranych zostało 13 osób z Polski, Ukrainy i Białorusi.

Informacja o artystce:
Colleen Thomas-Young– nowojorska choreografka, której prace prezentowane były na wielu międzynarodowych scenach, m.in. w Hong Kongu, Estonii, Wenezueli, Peru, Brazylii i Rosji. W Nowym Jorku współpracuje z prestiżowymi centrami tańca ( Danspace Project, DTW, New York Live Arts, The Miller Theater, Danny K. Playhouse, The Harkness Center at the 92nd Street Y, The Kumble Arts Center). Jako tancerka współpracowała z uznanymi choreografami takimi jak Nina Wiener Dance Company, Donald Byrd/The Group, Bebe Miller Dance Company, and Bill T. Jones/Arnie Zane Dance Company. Od 2003 roku prowadzi własny zespół – Colleen Thomas Dance – oraz współkieruje i choreografuje także dla Bill Young/Colleen Thomas & Co. Pracuje także jako kurator waznego dla współczensego nowojorskiego projektu w ramach LIT (loft into theater) series at 100 Grand, który wspiera innowacyjne i eksperymentalne prace zarówno młodych, jak i uznanych twórców. Równolegle do swojej kariery artystycznej, Colleen Thomas-Young jest profesorem tańca w prestiżowym Barnard College of Columbia University.

 

 

Kontakt


Centrum Kultury w Lublinie

ck.lublin.pl
ul. Peowiaków 12
Lublin

Kasa


tel. 81 466 61 40
e-mail: kasa@ck.lublin.pl

Lubelski Teatr Tańca<br>

ltt.art.pl
tel. 81 466 61 46
e-mail: taniec@ck.lublin.pl