Taneczna mieszanka

Zuzanna Gzubicka

Taneczna mieszanka

 

Znane z popkultury piosenki, motywy filmowe, teatralne, a nawet gala wręczenia Oscarów. Porażki, odrzucenie, dążenie do sukcesu, a przy tym świetna zabawa sceniczna.

Poruszanie się w rytm cymbałków i wystrzałów karabinu, kostium z wykładziny czy energiczny taniec niczym na dyskotece to tylko niektóre elementy spektaklu Sticky Fingers Club. Mimika tancerzy, muzyka i światło to elementy, które pomogły stworzyć spójną całość i nie pozwoliły widzowi na znużenie. Artyści już na początku przykuwają uwagę widza, wykorzystując między innymi popularny utwór zespołu Queen Bohemian Rhapsody. Spektakl ma wiele pomniejszych etapów. Każde ponowne zapalenie reflektorów oznacza inną scenę, jej postęp lub nowy nastrój ogarniający tancerzy – skupienie, zdezorientowanie, spokój czy determinację.

Warta uwagi jest choreografia dłoni – w pewnym momencie tancerze zbliżają się ku środkowi sceny i każdy z nich porusza tylko jedną ręką, wielokrotnie zamykając i otwierając pięść, co chwila zmieniając kierunek i tempo ruchu. Dodatkowo pojawia się wiele elementów humorystycznych, takich jak kreacja Dominika Więcka, który próbuje zmniejszyć dystans z widzami przed komputerami, namawiając ich na przykład do zrobienia zrzutu ekranu, gdy na chwilę zastyga w nieruchomej pozie. Innym pomysłem były kilkukrotne wstawki Moniki Witkowskiej, która usilnie chciała znaleźć się w centrum kamery, nawet po zakończeniu spektaklu.

Sticky Fingers Club ma zmotywować do niepoddawania się i dążenia do osiągania kolejnych sukcesów. Z drugiej strony uświadamia, że na drodze do celu ponosi się porażki i nie zawsze się wygrywa. Pomimo tego nie można usuwać się w cień, warto podejmować ciągłe próby i nowe wyzwania, aby czuć się spełnionym. Być może tytuł nie jest tutaj przypadkowy – chodzi o to, żeby mieć lepkie palce i zawsze „przyklejać się” do wyznaczonego celu.

 

Sticky Fingers Club

XXIV Międzynarodowe Spotkania Teatrów Tańca

Koncepcja, choreografia, wykonanie: Daniela Komędera-Miśkiewicz, Dominika Wiak, Dominik Więcek, Monika Witkowska

Wsparcie dramaturgiczne: Konrad Kurowski

Premiera: 3 września 2020 roku, 12. Gdański Festiwal Tańca