Wydarzenie

Cie Linga _ A train May always hide another one (Za każdym pociągiem może kryć się następny)

choreografia: Katarzyna Gdaniec, Marco Cantalupo
muzyka: R. Wagner, F. Chopin, Beny Moré, Uri Caine, Angel Cabral; wykonanie: Elodie Boulet, Jérôme Benoist, Marco Cantalupo, Johana Cessiecq, Stanislav Genadiev, Gaëtan Viau, Louis-Pierre Yonsian;

„Świat nie jest taki, jakim go widzimy. Świat staje się realny, gdy go nie obserwujemy”
Italo Calvino, Palomar

Choreografia do tego wieloznacznego spektaklu wynikła z inspiracji dziełem włoskiego powieściopisarza Italo Calvino i łączy w sobie wiele dziedzin. Wywodzi się z przemyśleń na temat psychologii, filozofii, nawet biologii. Generalnym założeniem było pokazanie odmienności świata realnego w widzeniu każdego człowieka. Rzecz dzieje się na dworcu kolejowym, gdzie krzyżują się tory i perony, spotykają się rożne pociągi, a w każdym z nich może kryć się drugi, ukryty pociąg, a słowo „pociąg” w języku polskim ma kilka znaczeń. Każda z osób interpretuje daną sytuację według własnego widzenia; świat wokół ewoluuje, a my chcemy zmusić widza do myślenia, do refleksji.

Grupa Cie Linga została założona w 1992 r. przez Katarzynę Gdaniec i Marco Cantalupo. Rok później zaproponowano zespołowi stałe miejsce w Octogone Theater w Pully/ Lausanne, znaczącej instytucji dla kultury narodowej Szwajcarii. Ich niekonwencjonalne i fizyczne w stylu prace przyniosły im rozgłos w Europie, Ameryce Południowej i Środkowym Wschodzie. Zarówno zespół jak i choreografowie wielokrotnie otrzymywali prestiżowe nagrody, a ich prace znajdują się w repertuarze takich uznanych scen jak Dresdner Ballet, Ballet of the Mannheim Opera, Florence’s Opera Ballet czy National Ballet of Portugal.

Produkcja spektaklu została wsparta przez: Canton of Vaud, Pro Helvetia Swiss Foundation for Culture, City of Lausanne, Octogone Premieres, Nestle Art Foundation. Ponadto zespół Cie Linga jest stale wspierany przez: City of Pully, Sandoz Family Foundation, Loterie Romande