Wydarzenie

Warsztaty tańca współczesnego

Zapraszamy do Lublina na warsztaty wszystkich miłośników tańca na warsztaty prowadzone przez Gości Festiwalu. W tym roku zajęcia poprowadzą: Fouad Boussouf / Francja, Megan Bridge / USA,  Beau Hancock / USA, Joe Alter / USA, Inna Aslamova / Białoruś, Daniil Belkin / Ukraina.

24 listopada / sobota /

Grupa A – zaawansowana
10.00 – 11.30 – Fouad Boussouf / Francja
11.45 – 13.15 – Inna Aslamova / Białoruś
13.30 – 15.00 – Beau Hancock / USA
15.15 – 16.45 – Joe Alter / USA

Grupa B – średnio zaawansowana
10.00 – 11.30 – Daniil Belkin / Ukraina
11.45 – 13.15 – Beau Hancock / USA
13.30 – 15.00 – Joe Alter / USA
15.15 – 16.45 – Megan Bridge / USA

Grupa C – początkująca
10.00 – 11.30 – Inna Aslamova / Białoruś
11.45 – 13.15 – Daniil Belkin / Ukraina

25 listopada / niedziela /
Grupa A – zaawansowana
10.00 – 11.30 – Daniil Belkin / Ukraina
11.45 – 13.15 – Megan Bridge/ USA
13.30 – 15.00 – Joe Alter / USA
15.15 – 16.45 – Inna Aslamova / Białoruś

Grupa B – średnio zaawansowana
10.00 – 11.30 – Inna Aslamova / Białoruś
11.45 – 13.15 – Joe Alter / USA
13.30 – 15.00 – Megan Bridge / USA
15.15 – 16.45 – Daniil Belkin / Ukraina

Grupa C – początkująca
10.00 – 11.30 –  Joe Alter / USA
11.45 – 13.15 – Inna Aslamova / Białoruś

Joe Alter / USA
Joe Alter jest tancerzem, choreografem i nauczycielem tańca współczesnego z ponad 35 letnim doświadczeniem. Otrzymał tytuł magistra sztuk pięknych z The Ohio State University ze specjalizacją: choreografia i metodologia tańca. Jako dyrektor artystyczny Joe Alter Dance Group, jego spektakle były prezentowane w: The Kitchen, The Sylvia and Danny Kaye Playhouse, the 92nd St. Y, Harkness Center for Dance w Nowym Jorku oraz międzynarodowo w Niemczech, Polsce, Czechach, Serbii oraz ostatnio w Meksyku.
Alter obecnie jest profesorem tańca na San Diego State University oraz uczył w ramach wielu festiwali w USA, Europie Wschodnio-Centralnej, jak również był gościnnym wykładowcą na Uniwerystecie Muzycznym im. Fryderyka Chopina w Warszawie oraz na PWST w Bytomiu. Jego zainteresowania artystyczne odnoszą się do związku cyfrowych technologii, pedagogiki tańca, praktyk somatycznych i kontempletatywnych, kognitywistyki, psychologii rozwojowej oraz nieprzerwane badania nad ludzką kondycją poprzez ruch oraz struktury choreograficzne. Stworzył m.in. następujące spektakle: “The End is the Beginning” dla Tijuana’s Lux Boreal, “Everything Slips Away” dla PWST w Krakowie oraz “Passing Through”, praca o charakterze site-specific dla Trolley Dances San Diego.

Opis warsztatów:
W trakcie warsztatów będziemy eksplorować różne praktyki/pomysły/style ruchu i traktować je jako „narzędzia” bardziej niż fakty, zestaw informacji bardziej niż dogmaty, jako metodologie użyteczne przy poszukiwaniach bardziej niż cele do zrealizowania. Dodatkowo, dostarczę doświadczenie ucieleśnionego przeżycia dynamicznej anatomii oraz kinestetycznego rozumienia efektywnych schematów ruchowych, które pozwolą uczestnikom wyrażanie siebie bezpiecznie oraz w najpełniejszym wymiarze, jednocześnie poszerzając zakres własnych cielesnych możliwości.

Daniil Belkin / Ukraina
Daniil Belkin jest tancerzem, choreografem oraz pedagogiem. Ukończył szkołę choreografii współczesnej – „Other dances”, po której ukończeniu pracował jako tancerz i choreograf w teatrze tańca „Streams”. W 2016 roku otrzymał dyplom reżysera klasycznego baletu.
W 2002-2010 pracował jako dyrektor artystyczny i choreograf w centrum kultury „The Rio club”, Opera Concert Hall”, „Voshod”. Był również choreografem the Dnepropetrovsk State Circus.
Od 2002 roku brał udział w kilku międzynarodowych projektach: „Kings and Queens and Other Bosses” (Ukraina-Szwecja-Białoruś-Mołdawia), „Connections” (Ukraina-Mołdawia), „Simple Things” (Ukraina-Mołdawia), „Free Dance” (Ukraina-Francja), „Ukraine point G” (Ukraina”, „Home” (Ukraina-Szwecja-Białoruś-Mołdawia), „Four Hands” (Ukraina-Białoruś), „Waiting in a Margins” (Ukraina-Szwecja-Białoruś-Mołdawia-Syria), projekt dyplomowy „Offensive” (Ukraina), „Laboratory work 19.9” (Ukraina-Białoruś). Stworzył również solo „Leaning on” (2016).
W 2016 roku był kuratorem platformy sztuki performatywnej „Dnipro Body Project” (Ukraina).

Opis warsztatów:
Od kilku lat moje ruchowe poszukiwania skupiały się na odnalezieniu połączenia pomiędzy centrum ciała, a jego peryferiami. Jakość tego połączenia zależy od organizacji relacji pomiędzy ciałem, a powierzchnią z którą wchodzi w kontakt. Pytanie dotyczące oparcia może być rozważone nie tylko w sensie jego fizycznego aspektu. Możemy również oprzeć się o geometrię przestrzeni, relację z widzem bądź nasz własny stan emocjonalny. Wynikiem moich poszukiwań było moje solo „Leaning on”.
Warsztaty będą się opierać na zdobytym doświadczeniu. Poprzez przekierowanie naszej uwagi poza nasze cielesne granice, pozwalamy sobie być otwartymi i jednocześnie stabilnymi w tańcu. W trakcie moich zajęć będę wykorzystywał elementy kontakt improwizacji, pracy ze skupieniem, siłą oraz balansem. Będziemy realizować wiele zadań, których konfiguracja będzie zależała od charakteru grupy. Zajęcia będą poprowadzone w taki sposób, aby zwrócić uwagę zarówno na przebieg procesu, jak i jego jakość.
Zaproponowane ćwiczenia mogą być wykonywane przez uczestników reprezentujących różne poziomy zaawansowania.

Megan Bridge / USA
Jest tancerką, choreografką, producentką, edukatorką oraz tancerką pracującą w Filadelfii. Jest współzałożycielką <fidget>, która funkcjonuje jako platforma dla jej współpracy z kompozytorem, projektantem i muzykologiem, Peterem Pricem. W styczniu 2016, Bridge dołączyła do wydziału tańca Temple University jako adiunkt, gdzie prowadzi zajęcia teoretyczne i ruchowe. Jest krytyczką i edytorką współpracują z thINKingDANCE i publikowała artykuły w Dance Magazine, Pointe, and The Dance Chronicle. Była artystką-rezydentką oraz gościnną wykładowczynią w Haverford College, West Chester University, Franklin & Marshall College oraz University of Arizona. W 2013 roku otrzymała wyróżnienie “Best of Phily” za sceniczną kreację od Philadelphia Magazine. Jako tancerka współpracowała z takimi kompaniami i choreografami jak: Group Motion, Steve Paxton i Lisa Nelson, Jerome Bel, Willi Dorner, Lucinda Childs, David Gordon, Susan Rethorst oraz Headlong Dance Theater. Uczyła się u następujących pedagogów: Steve Paxton, Lisa Nelson, Deborah Hay, Xavier LeRoy, Miguel Gutierrez oraz Jan Fabre. Występowała jako tancerka i choreografka w USA, Austrii, Bułgarii, Kolumbii, Cyprze, Niemczech, Japonii, Litwie, Polsce, Południowej Afryce i Szwajcarii. Mieszka ze swoim mężem i dwójką dzieci w Filadelfii.

Beau Hancock / USA
Beau Hancock otrzymał tytuł magistra sztuk pięknych (specjalizacja: taniec) od Temple University. W trakcie studiów otrzymał nagrodę za osiągnięcia w choreografii „Rose Vernick”. Posiada również tytuł licencjata ze specjalizacji „Dance and American Studies” od Uniwersytetu w Kanzas. W 2012 roku otrzymał nagrodę w postaci stypendium Cleveland Art Prize/Kathryn Karipides Scholarship, krajową nagrodę przyznawaną tancerzom. Był także artystą-rezydentem na „nEW Festival”, wziął udział w Dance USA/Philadelphia Polish Exchange, był również zdobywcą nagród: „Rocky” oraz Ellen Forman Memorial Award (od Uniwersytetu Drexel). Jako performer, Beau pracował z Ben Munisteri Dance Projects, Kathy Dunn Hamrick Dance Company, Douglas Dunn and Dancers, Merian Soto/Performance Practice, Nichole Canuso Dance Company, Bronwen MacArthur Dance Project, Kun-Yang Lin and Dancers, subcircle oraz <fidget/Megan Bridge>.  Beau uczył na Temple University, Rowan University, Muhlenberg College oraz Franklin and Marshall College. Obecnie prowadzi zajęcia z tańca na Uniwersytecie Stockton.

Opis warsztatów prowadzonych przez Megan Bridge, Beau Hancock:
Poszerzając krąg: Somatyczna kompozycja.
Zajęcia są zaproszeniem w chwilę, w stan wzmożonej uważności i obecności.
Improwizacja, u swoich podstaw, jest procesem podejmowania decyzji. Śledzenie ruchu, który wykonujemy pozwala nam dokonywać wyborów kompozycyjnych w czasie rzeczywistym, i wraz ze wzrostem tej umiejętności, zyskujemy pewność w projektowaniu natychmiastowej somatycznej odpowiedzi na bodźce.
Taniec improwizacyjny jest współdzieloną praktyką słuchania swoich współtowarzyszy: muzyków, innych tancerzy, przestrzeni i widowni. Będziemy próbować uchwycić wszystkie te wpływy na nasze ciało oraz sposób w jaki podchodzimy do patrzenia, jako rozszerzenia naszej ruchowej praktyki. „Poszerzając krąg” odnosi się do naszego pragnienia poszerzenia percepcji, zaproszenia jak największej ilości partnerów do naszego procesu aktywnego tworzenia.
W trakcie “Poszerzanie Kręgu: Somatyczna Kompozycja”, Megan Bridge I Beau Hancock będą czerpać z własnych długoletnich poszukiwań tanecznych, zarówno indywidualnych jak i kolektywnych, w ramach których pracowali z takimi mistrzami improwizacji jak: Steve Paxton, Lisa Nelson, Deborah Hay i Merian Soto.

Inna Aslamowa / Białoruś
Inna Aslamova jest tancerką, choreografką, pedagożką oraz organizatorką wydarzeń kulturalnych związanych ze sztuką tańca współczesnego na Białorusi. Urodzona w Kazachstanie, studiowała w szkole muzyczno-gimnastycznej. Uzyskała tytuł naukowy z fizyki na Państwowym Uniwersytecie w Homlu. Zaczęła zdobywać wiedzę z zakresu technik tańca współczesnego, kompozycji, kontakt improwizacji, Action Theatre oraz solowych improwizacji podczas wizyt na szkoleniu ADF w Moskwie oraz podczas wielu innych warsztatów w Europie.
W 1994 roku, utworzyła Contemporary Dance Group “Quadro”. Stworzyła ze swoimi tancerzami ponad 10 spektakli, które były prezentowane w wielu krajach. Od 2001 do 2008 roku, Inna piastowała stanowisko Szefa Wydziału Tańca Współczesnego Szkoły Tańca dla Dzieci w Homlu. Było to pierwsze tego typu przedsięwzięcie na Białorusi, a Inna stworzyła 6 letni program do nauki dla dzieci.
Inna współpracowała jako tancerka z Teatrem Tańca “Gallery” (Białoruś), Benno Voorham (Szwecja), Sybrig Docter (Szwecja), jako choreografka współpracowała z Daria Buzovkina (Rosja) oraz Daniilem Belkinem (Ukraina), jako choreografka I nauczycielka z grupą “Voices” (Mołdawia) oraz Muzeum Marca Chagalla (Vitebsk, Białoruś).
Inna Aslamova została wyróżniona nagrodami za “Najlepszą Choreografię” (IFMC, konkurs narodowy, 2002), oraz za spektakl taneczny “In the Face of the Sky” (IFMC, konkurs narodowy, 2004). Zdobyła również nominację dla „Najlepszego Pedagoga Tańca” oraz „Najlepszego Choreografa” (konkurs narodowy, 2004). W 2004 roku wygrała w konkursie choreograficznym na Festiwalu Baletów Dziecięcych „BBF-4” (Dyneburg, Litwa).
Naucza technika tańca współczesnego, improwizacji oraz kompozycji dla dzieci i dorosłych w ramach Festiwali oraz programów edukacyjnych na Białorusi, w Polsce, Mołdawii, Francji, Rosji, Ukrainie, Szwecji i Niemczech.

Opis warsztatów:
W trakcie zajęć będę chciała podzielić się pomysłami, które inspirują mnie do tańca!
Wierzę, że nasze ciała są idealnym tworem. Są uniwersum, które posiada swoją własną świadomość oraz niesamowite umiejętności. Będziemy podchodzić do naszego ciała jako naszego najbliższego partnera oraz na tej podstawie zbudujemy z nim relacje. Możemy tworzyć różne zasady ruchu i proponować je naszemu ciału, aby się ich nauczyło i nimi bawiło.
Możemy się poruszać i obserwować różnorodność form, które wyrastają z jednej zasady. Im bardziej precyzyjna wewnętrzna praca w trakcie tańca, tym bardziej wielowymiarowy i zapierający dech w piersi jest jego zewnętrzny przejaw.
Poddamy nasze ciała fizycznemu dostrojeniu. Będziemy aktywnie się zastanawiać w jaki sposób stoimy na podłodze. Będziemy wykorzystywali wizualizacje, aby wydobyć z naszych ciał różne jakości. Nauczymy się różnych zasad ruchu (tanecznych narzędzi) i będziemy się z nimi bawić.
Materiał ruchowy będzie dopasowany do doświadczenia grupy.

Fouad Boussouf  Francja 
Choreograf, tancerz i pedagog o pochodzeniu francusko-marokańskim. Założył Massala Dance Company w 2006 roku łącząc w swoim repertuarze różne style: hip-hop, taniec współczesny, tradycyjne tańce Północnej Afryki oraz nowy cyrk.
Fouad Boussouf stworzył kilka multidyscypilnarnych spektakli, w tym: „Zoom”, “Deviation”, “Témoin(s)”, “A Condition”, “Afflux”, “Concept Lavoir”, “Transe”, “The Elements”, “Esperluette”, “Le Moulin du Diable” oraz “Näss”. Spektakle Massali zdobyły uznanie krytyków we Francji oraz reszcie Europy, na Karaibach, na Bliskim Wschodzie oraz Pólnocnej Afryce. Ostatni spektakl Massali Näss został wybrany przez Aerowaves – Europejską sieć tańca jako jeden z najlepszych spektakli roku 2018 i obecnie jest pokazywany na całym świecie.

Opis warsztatów:
Warsztaty będą wykorzystywały ruch, pracę z podłogą, dźwiękiem, muzyką, grawitacją i przestrzenią, będą dotyczyć wzajemnych relacji tancerzy, jak również ćwiczeń z wizualizacją, które mają pobudzić ich wyobraźnię.

KRYTERIUM PODZIAŁU NA GRUPY:
Do grupy  zaawansowanej A zapraszamy osoby spełniające każdy z następujących warunków:
–  systematyczny, aktywny udział w spektaklach teatrów tańca / projektach o zasięgu krajowym jak i międzynarodowym,
–  bardzo dobra znajomość nomenklatury tańca współczesnego,
–  wysoka świadomość własnego ciała,
–  regularne uczestnictwo w warsztatach technik tańca współczesnego w kraju i zagranicą od powyżej 7 lat

Do grupy średnio zaawansowanej B zapraszamy osoby odznaczające się:
– podstawową świadomością własnego ciała,
– podstawową znajomością nomenklatury tańca współczesnego,
– udziałem w zajęciach z techniki tańca współczesnego minimum 5 lat,
– wcześniejszym uczestnictwem w warsztatach z tańca współczesnego minimum 5 lat,
– udziałem w miniaturach i etiudach z wykorzystaniem technik tańca współczesnego o zasięgu regionalnym

Do grupy C – początkującej zapraszamy wszystkie osoby zainteresowane poznaniem tańca współczesnego, chcące poznać możliwości własnego ciała oraz rozwinąć swój potencjał twórczy i zajrzeć do świata teatru tańca.

 

Opłata:
grupa A i B – 200 zł/180 zł *
grupa C – 100 zł/90 zł *

* opłata za udział w warsztatach dla uczestników Centrum Ruchu

UWAGI:
1. Liczba miejsc w grupach warsztatowych jest ograniczona.
2. Decyduje kolejność zgłoszeń potwierdzonych wpłatą. Wpłat prosimy dokonywać dopiero po potwierdzeniu informacji od organizatorów o wolnych miejscach w grupie na poniższe dane:
Bank PKO S.A. 61 1240 1503 1111 0010 0136 6780 tytułem „Warsztaty tańca”
Adres odbiorcy: Centrum Kultury w Lublinie, ul. Peowiaków 12, 20-007 Lublin
3. Organizatorzy zastrzegają sobie prawo przekierowania Uczestnika do innej grupy.
4. Wypełnioną kartę zgłoszenia (DO POBRANIA 22 MSTT_karta zgłoszeń) oraz dowód wpłaty należy przesłać na adres: warsztaty.taniec@ck.lublin.pl
5. Na zgłoszenia potwierdzone wpłatą czekamy do dnia 15 listopada 2018. Po tym terminie rezerwacje miejsc w grupie nie potwierdzone wpłatą będą zwalniane.
6. Warsztaty są adresowane do osób powyżej 16 roku życia.