Wydarzenie

Ailey II _ Where there are tongues, Road to One, The Hunt, Revelations

WHERE THERE ARE TONGUES (2018)
choreografia: Bradley Shelver
muzyka: Lo Cor De La Plana
kostiumy: Mark Eric Rodriguez
oświetlenie: Josh Monroe
część I – Fanfarneta
wykonanie: zespół Ailey II
część II – L’enfant de Dieu
wykonanie: tancerze Ailey II
część III – La Vielha
wykonanie: tancerki Ailey II
część IV – Jorns de Mai
wykonanie Arianna Salerno, Marcus Williams (17 listopada)
Grace Bergonzi, Leonardo Brito (18 listopada)
część V – Farandola
wykonanie: zespół Ailey II
część VI – La Libertat
wykonanie: Alisha Rena Peek, Kyle H. Martin, Grace Bergonzi, Antuan Byers (17 listopada)
Alisha Rena Peek, Kyle H. Martin, Arianna Salerno, Marcus Williams (18 listopada)
część VII – La Noviota
wykonanie: zespół Ailey II
czas trwania: 27 min

„Where there are tongues”, stworzony przez Bradley’s Shelvera, energetyczny spektakl dla którego powstania posłużyło hasło: „wszyscy jesteśmy na tej Ziemi razem”. Muzyka o złożonej rytmice, stworzona przez francuską grupę a cappella Lo Còr De La Plana, wyśmienicie współgra z cudownie osobliwym stylem choreografa tworząc dzięki temu spektakl, który sprawi że widzom zabiją szybciej serca.
– przerwa – 15min

ROAD TO ONE – fragment (2017)
choreografia: Darrell Grand Moultrie
muzyka: Olivier Davis, Spark, Kenji Bunch, Ezio Bosso
kostiumy: Mark Eric Rodriguez
oświetlenie: Lauren Parrish
wykonanie: Corrin Rachelle Mitchell, Grace Bergonzi, Amarachi Valentina Korie (17 listopada)
Arianna Salerno, Caroline Theodora Dartey, Alisha Rena Peek (18 listopada)
czas trwania: 8 min

Jakie dziedzictwo zostawiasz po sobie? W „Road to One” choreograf Darrell Grand Moultrie z pasją wybiera się w podróż, jaką musi podjąć każdy z nas, by odkryć, co dla nas samych ma sens i ewentualnie przekazać tę wiedzę przyszłej generacji. Zainspirowany swoim mentorem, który wprowadził go w świat sztuki, Moultrie spłaca mu swój dług za pomocą tancerzy z Ailey II. Tworzy grupowy spektakl o wysokim ładunku energii, który wykorzystuje pełen elegancji ruch tańca modern wzbogacony o pazur techniki współczesnej.

THE HUNT (2001)
choreografia: Robert Battle
muzyka: Les Tambours du Bronx
kostiumy: Mia McSwain
oświetlenie: Burke Wilmore
wykonanie: Leonardo Brito, Antuan Byers, Carl Ponce, Cubero, Kyle H. Martin, Marcus Williams, Marcel Wilson, Jr
czas trwania: 14 min

Dyrektor artystyczny Alvin Ailey American Dance Theater Robert Battle w „The Hunt” tworzy intensywny spektakl dla sześciu mężczyzn, w którym obnaża drapieżną stronę ludzkiej natury oraz prymitywną ekscytację związaną z łowami. Muzyka Les Tambours du Bronx tworzy burzę perkusji przewodzącą eksplodującemu ruchowi, który w swojej skali przechodzi od współczesnych praktyk sportowych po rytuały gladiatorów.

– przerwa – 15min

REVELATIONS (1960)
choreografia: Alvin Ailey
muzyka tradycyjna
scenografia, kostiumy: Ves Harper<br>
modyfikacja kostiumów do utworu „Rocka My Soul”: Barbara Forbes
oświetlenie: Nicola Cernovitch
część I – Pilgrim of Sorrow
„I Been ‘Buked”, aranżacja muzyki: Hall Johnson*, wykonanie: zespół Ailey II
„Didn’t My Lord Deliver Daniel”, aranżacja muzyki: James Miller+, wykonanie: Antuan Byers, Arianna Salerno, Caroline Theodora Dartey
„Fix Me, Jesus”, aranżacja muzyki: Hall Johnson*, wykonanie: Amarachi Valentina Korie, Marcus Williams
część II – Take Me to the Water
„Processional / Honor, Honor”, adaptacja i aranżacja muzyki: Howard A. Roberts, wykonanie: Carl Ponce Cubero, Grace Bergonzi, Marcel Wilson, Jr., Leonardo Brito
„Wade in the Water”, adaptacja i aranżacja muzyki: Howard A.Roberts / „Wade in the Water”, sekwencja: Ella Jenkins „A Man Went Down to the River”, oryginalna kompozycja: Ella Jenkins
wykonanie: Alisha Rena Peek, Kyle H. Martin, Corrin Rachelle Mitchell
„I Wanna Be Ready”, aranżacja muzyki: James Miller+, wykonanie: Marcus Williams
część III – Move, Members, Move
„Sinner Man”, adaptacja i aranżacja muzyki: Howard A. Roberts, wykonanie: Marcel Wilson, Jr., Antuan Byers, Carl Ponce Cubero
„The Day is Past and Gone”, aranżacja muzyki: Howard A. Roberts, Brother John Sellers, wykonanie: zespół Ailey II
„You May Run On”, aranżacja muzyki: Howard A. Roberts oraz Brother John Sellers, wykonanie: zespół Ailey II
„Rocka My Soul in the Bosom of Abraham”, adaptacja i aranżacja muzyki: Howard A. Roberts, wykonanie: zespół Ailey II
czas trwania: 36 min

Wykorzystując pieśni, kazania, gospel oraz święty blues Afroamerykanów, „Revelations” ukazuje pokłady najgłębszego smutku oraz najświętszej radości, jaka drzemie w duszy człowieka. Alvin Ailey kiedyś powiedział, że jednym z najcenniejszych skarbów Stanów Zjednoczonych jest kulturowe dziedzictwo Afroamerykanów – „chwilami radosne, momentami przepełnione goryczą, ale zawsze pełne nadziei”. Ten niestarzejący się klasyk stanowi hołd złożony temu dziedzictwu, jak i geniuszowi Ailey’a.

* Wykorzystywane zgodnie z umową z G. Schirmer Inc., wydawcą i właścicielem praw autorskich.
+ Używany zgodnie ze specjalną umową zawartą z Galaxy Music Corporation, New York City.

Wszystkie przedstawienia Revelations są nieustająco wspierane przez Donalda L. Jonasa, honorując urodziny jego żony Barbary i jej wyjątkowe zaangażowanie w rozwój Alvin Ailey American Dance Theatre.

Zdjęcia