Dni, miesiące, lata
choreografia: Vicky Shick
muzyka: Kostas Kouris
występują: Michaela Pein, Akos Hargitay
Podziemny ogień
choreografia: JoAnna Mendl Shaw
muzyka: Paul Dresher
występują: Michaela Pein, Akos Hargitay
Wyjatkowo normalny pies
choreografia: Allan Good
muzyka: Max Nagl Qartet
występują: Michaela Pein, Akos Hargitay
Tango fauna
choreografia: Michaela Pein, Akos Hargitay
występują: Michaela Pein, Akos Hargitay
Wszystkie te choreografie powstały w ramach jednego projektu zakładającego współprace z rożnymi twórcami w oparciu o indywidualne metody pracy każdego z nich. Pierwszy etap miał miejsce w 1999 w Budapeszcie, pracę zakończono w 2000 roku w Nowym jorku. Było to spotkanie różnych technik i różnych kompozycji chorograficznych, pomimo tego wspólnym mianownikiem pozostał jeden aspekt tańca: odnalezienie człowieka ukrytego w tancerzu.
Chorografia Vicky Shick „Dni, miesiące, lata” zajmuje się badaniem codziennych gestów i zachowań. Duet ukazuje zwyczajne i dobrze znane ruchy w zestawianiu z zawiłościami, rytmami tanecznych pasaży.
JoAnna Mendl Shaws stworzyła w swojej choreografii surrealistyczny język tańca inspirowany dziełami Gervasio Gallardo i Rene Marguerita. Opowiada o spotkaniu i zmaganiu się ze sobą dwóch bardzo różniących się osób, które przezwyciężają konflikt i uczą się wspólnego języka dzięki pośrednictwu tańca.
„Wyjątkowo normalny pies” to fantazja na temat zycia modelki Jery Hall i jej narzeczonego, maniaka komputerowego z imperium Microsoftu. Obnażono tu problem zachowań społecznych i ich wpływu na bycie z drugim człowiekiem.
„Tango fauna” to dzieło choreografów z Cie Two in One inspirowane tym, co wniosła współpraca z artystami amerykańskimi. Abstrakcja i surrealizm łączą się tu z elementami humorystycznymi i groteskowymi i stanowią osobiste samookreślenie się twórców.
2001 / 16 listopada