Wydarzenie

Compagnie Les Vagues_W̶E̶L̶COME / Jean-Baptiste Baele _ W̶E̶L̶COME / Nabinam

Compagnie Les Vagues: W̶E̶L̶COME

„W̶E̶L̶COME” to trio, w którym ciało i głos są rozdzielone w przeplatającym się dialogu. Poprzez ciągłą transformację i metamorfozę głosów przechodzących z jednego ciała do drugiego, dzięki magii brzuchomówstwa spektakl otwiera hybrydowy wszechświat, który oscyluje między burleską i zamieszaniem, ironią i absurdem. Momenty fotograficzne i poetyckie wynikają z rozbieżności między tym, co zostało powiedziane, zasugerowane i zinterpretowane. Za pomocą tych rozdzielonych ciał „W̶E̶L̶COME” podkreśla potrzebę zjednoczenia się, dotarcia do innych i tworzenia połączeń.

choreografia i taniec: Joachim Maudet, Sophie Lèbre, Pauline Bigot
projekt świateł: Nicolas Galland
kierownictwo techniczne: Laura Cottard lub Brice Helbert
projekt dźwięku: Julien Lafosse
reżyseria dźwięku: Rebecca Chamouillet lub Julien Lafosse
wsparcie zewnętrzne: Yannick Hugron i Chloé Zamboni
trening wokalny:Pierre Derycke
produkcja: Aline Berthou – Aoza Production
rezerwacje: Charlotte Cancé – Aoza Production
produkcja: Les Vagues
koprodukcja: Le Triangle, cité de la danse / Rennes, klap / Marsylia, Sieć „Petites Scènes Ouvertes”, Danse à tous les étages, Arsenal Theater / Val-de-Reuil, Vanves Theater / Vanves, Narodowe centrum choreograficzne Rillieux-La-Pape, reż. Yuval Pick
wsparcie: Le Colombier / Bagnolet, Le Dancing / Val-de-Reuil, Honolulu / Nantes, Danse Dense, Festival Parallèle – Marsylia, CND Lyon, Studio Chatha, Narodowe centrum choreograficzne Rennes
wsparcie finansowe: DRAC – Ministerstwo Kultury, Region Bretania, Miasto Rennes


Jean-Baptiste Baele – Nabinam

Spektakl autobiograficzny, w którym Baele w intymny sposób dzieli się z publicznością swoją historią adopcyjną. Adoptowany z Madagaskaru w wieku 6 lat, przez całe życie musiał mierzyć się z wieloma wyzwaniami. Z powodu rozbieżności wieku w oficjalnych dokumentach dorastał wśród dzieci, które były od niego o trzy lata starsze, musiał radzić sobie z ciągłymi porównaniami do członków swojej nowej rodziny ze względu na ich odmienny kolor skóry oraz z głęboką lecz niewidzialną więzią ze swoim bliźniakiem, z którym nigdy nie miał szansy dorastać. W spektaklu o narracyjnym charakterze Baele do przekazywania emocji wykorzystuje szeroką gamę środków wyrazu tanecznego, przy czym użycie głosu i słów jest równie ważne jak same ruchy. „Nabinam” zabiera publiczność na przejażdżkę emocjonalną kolejką górską z nieprzewidywalnymi zmianami tempa.

choreografia i taniec: Jean-Baptiste Baele
projekt kostiumów: Cecilie Nybakk Nore
poezja: Anastacia Hoff
wsparcie zewnętrzne:Mia Habib, Belinda Brazza
menadżer: Andreea Lixandrica

Zdjęcia